måndag 17 oktober 2016

Spänd stämning

Spänningen var otroligt spänd på morgonen. Don schasade ut Ingrid från badrummet när hon ville duscha. Ingrid gick deppig därifrån.


- Är du inte klar snart, Don?
- Snaaaart!! 

Don hade blivit ett riktigt ego som bara tänkte på sig själv. 
Att "fånga" samhällets hunk kanske inte var en så smart idé.

Frukosten åts på varsitt håll. Ingrid kände att det inte var lönt att diskutera med en surpuppa. Hur det än skulle bli, skulle hon ge sitt barn all kärlek och lite till.

Ingrid hade sagt upp sig från jobbet. Hon klarade helt enkelt inte att sköta ett jobb just nu i detta kaos. Så hon satsade på att utveckla sin målning.

Det var svårt att hitta inspiration idag.


Ingrid gick ut för att sköta om sina fruktplantor i trädgården. Allt för att få tiden att gå. Men också för att det kunde ge en slant sen när frukten hade kommit.

- Ingrid, jag tycker så mycket om dig. Förlåt för att jag har varit så dum.

- Åh Don, jag är så lycklig att du fortfarande vill va med oss. Bebisen och jag.
- Klart jag vill! Bebisen är ett resultat av vår kärlek. Även om den fick en turbulent start.


- Ska vi berätta för våra vänner om vår nyhet?
- Det kommer ändå snart att synas att jag är gravid.

Rören i duschen hade gått sönder och Don erbjöd sig att laga den och städa badrummet.

Don stöp i säng före Ingrid, helt slut efter en fullspäckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar