måndag 24 oktober 2016

Ingen bra start på dagen!

Alla var trötta på morgonen efter Alice hysteriska monsterutbrott mitt i natten. Jocke som var först uppe ur sängen, kände sig tvingad att fixa frukosten. Ingrid sov fortfarande.

 - ÅH, HELVETE JAG HAR SATT ELD PÅ KÖKET, skrek Jocke hysteriskt.

 - HJÄLP MIG NÅGON!! JAG BRINNER! JAG KOMMER ATT DÖÖÖÖÖ!

 Jocke försökte värja sig från elden och röken. Men det var inte lätt.

 Ingrid kom till undsättning och släckte elden. 
- Jag vill inte förlora dig, Jocke!! Kämpa!!
- Jag försöker!!! 

 När elden var släckt och bara sot och en skadad människa återstod, kunde alla andas ut. Det såg inte ut som att Joakim hade blivit så skadad. Men en ny spis och ett nytt skåp behövde fixas. IGEN!!!!

 Fixat!! 

Alice och Ingrid fick ta sig lite yoghurt till frukost innan taxin kom. Det kanske inte mättade så mycket, men det var ju bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar