söndag 23 oktober 2016

Barnfritt

När Alice åkt iväg med skolbussen satte sig Ingrid och Jocke och slöglodde lite på nyhetsmorgon. Småpratade lite om framtiden och saker dom skulle vilja göra när dom fått ihop mer pengar. Tapetsera om och lite sånt. Köpa större soffa eller kanske en till.

 
 - Fy vad stel jag är!
- Du kan få lite massage om du vill.
- Ja, det vill jag verkligen!

 - Jag vill goooosa, viskade Jocke i Ingrids öra.


 
 - Jag älskar dig och Alice så mycket.
- Ni är det bästa som har hänt mig, Ingrid!

 - Å, Joakim du är verkligen underbar!
- Jag älskar dig också!


 - Vi borde kanske göra lite nytta nu när Alice är i skolan, skojade Joakim.

 
 - Det är bättre vi gör lite nytta i sovrummet isället...


 
 Ingrid hånglade upp Jocke på stående fot.

 
 - Vi kanske skulle se om vi kunde göra ett syskon till Alice, Ingrid?
- Är inte det för tidigt?
- Njae, jag har ju känt Alice i lite mer än tre år nu. Jag tror nog hon skulle bli glad för en liten bror eller syster.


 
- Är så nervös! Tänk om det blev en lite bebis nu!
- Ja, det får vi hoppas på, Ingrid!

 Ingrid hastade iväg till badrummet för att ta ett graviditetstest. Det pirrade i kroppen. 
Tänk om hon redan hade blivit gravid.

 Tyvärr var testet negativt...

 ... Jocke gav henne en tröstande kram.
- Vi provar snart ingen, älskling!!


 Och det gjorde dom!!

 Om testet visade negativt denna gången också, så skulle dom vänta ett litet tag med att prova igen.

 Bådas nerver var verkligen på helspänn inför detta testet.

 - Jaaaaaaa, jag är gravid!!!

 Ingrid studsade ut i köket till Joakim som hade börjat med middagen.
- Är det verkligen sant??!!
- Ja, det är verkligen sant, älskling!!
- Du ska bli pappa för första gången!

 - Halleluja!!

Ja, så var alltså Ingrid gravid med hennes och Jockes första barn. 
Vilken spännande resa dom hade framför sig nu. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar