onsdag 26 oktober 2016

En överraskning för Ingrid

Ingrid brukar uppmuntra Jocke att måla tavlor. Jocke var lite skeptisk till att börja med. Men nu tyckte han det var riktigt trevligt.

 - Om du tar en lite ljusare nyans där, så får du lite mer skärpa där borta, sa Ingrid entusiastiskt.
- Okej! Men hur ska jag göra här borta då?
- Det ser bra ut! Så låt det vara som det är.

 Joakim tog tacksamt emot alla tips han kunde få när det gällde måleriet.
 Ingrids mage hade vuxit rejält den senaste tiden. Och den sparkade på bra där inne.

 Jocke älskade Ingrids mage. Den stora runda mysiga formen.
- Jag kände en spark! utbrast Jocke glatt.
- Japp, den sparkar på bra nu. Och det gör till och med ont ibland.

 Ingrid hade börjat skriva dikter sen hon blev gravid med Joakims bebis. Men inte velat visa dom andra vad hon skrivit för än hon blivit nöjd. med resultatet.

 - Vad fint du skrivit!
- Dikten var tillägnad vår kärlek viskade Ingrid.
- Vi räddade varandra.
- Ja, det gjorde vi verkligen, Jocke.
- Fast rädda och rädda. Vi klarade oss väldigt bra själva också. Men ensamt var det.

 - Kärleken du ger mig är verkligen fanstastisk, trots att jag är ett kontrollfreak.
- Mmm, jag vet! Men jag gillar det på något vis Ingrid!

 Sen föll Joakim ner på ena knät...

 ... och friade till sin älskade Ingrid.

 Ingrid blev totalt överraskad av Jockes frieri.
- JAAAA! Jag svarar självklart ja! Jag vill inget hellre än att gifta mig med dig.
- Åh Ingrid vad lycklig jag blir nu! Mer än jag var innan.

 - Vilken fin ring! Den måste ha kostat en förmögenhet?!
- Jag fick hjälp med att välja ut den...

 Ingrid kände sig som den lyckligaste kvinnan i hela världen.

 - Nu ska jag bära dig till sängen!! stånkade Jocke
- Hahahaha, försöka går ju!

  - Jag älskar dig!!
- Jag älskar dig också!

Tur det inte var så långt till sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar