måndag 17 oktober 2016

Ett misslyckat frieri

 Ingrid hade nu berättat för Don om bebisen i Ingrids mage. Don blev helt chockad och valde att jogga en runda för att få tänka lite i ensamhet.
 
 - Nu har jag tänkt lite, Ingrid! Tycker det känns lite chockartat att jag ska bli pappa. Vi har ju precis träffats. Men jag tycker om dig.

 - Don, jag har har en sak jag vill fråga dig om! 

 - Don, vill du gifta dig med mig?

 - Ingrid vad håller du på med? Det går alldeles för fort det här. Förstår du inte det? 
-Jag vill inte binda mig än.

 - Men Don, jag älskar dig! Jag vill leva mitt liv med dig. Vi ska ha en bebis tillsammans. 
- Ingrid vi har pratat klart om det här. Jag vill leva med dig. Men jag vill inte gifta mig. 

Ingrid mådde inget vidare. Hon mådde illa pga graviditeten och nu var hon deppig också pga att hon gått för snabbt fram med Don. Men hon var så lycklig över bebisen i hennes magen och att hon hade träffat en så underbar man. Hur skulle det här gå nu? Stackars Ingrid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar