söndag 16 oktober 2016

En vänskaplig dejt och ett besök på gymmet

 Trött och hungrig som vanligt efter jobbet. Att hon aldrig lärde sig. In direkt för att laga mat. Uttråkad och hade det allmänt tråkigt. Ingrid undrade fortfarande när det roliga skulle komma.





- Nu börjar jag få snits på det här med matlagning, sa Ingrid glatt, 
när hon hackade grönsaker för fullt.

 - Kul att du ville komma förbi och göra mig sällskap!
Ingrid var tacksam att hon slapp vara själv på kvällen. Det var då hon grubblade som mest på sitt val av att lämna sitt hem och sina föräldrar.

 
 - Jag skulle vilja ha en taxi, tack!
När vännen gått hem och Ingrid kände sig uttråkat drog hon mot stan.

 Istället för att åka till krogen, tog hon en sväng till gymmet.

 Där visade Don Lothario, gymmets PT henne några av maskinerna. Ingrid kunde redan alla gymmets maskiner eftersom hon var en flitig gymbesökare i sin hemort. Men eftersom han var så snygg och trevlig spelade hon lite bortkommen.

 Don försökte impa på Ingrid genom att göra några situps.

 - Får jag känns hur starka armmuskler du har, Ingrid?
Don försökte med allt för att fånga hennes intresse. Vilket lyckades bra.
Hade hon fångat samhällets hunk?

 Tycke uppstod mellan ungdommarna!

 Lite vågat, men Ingrid tog chansen och stal en puss. Don besvarade pussen.

 - Ska vi ta en groupie?
- Vill visa mina vänner vilken snygg PT jag har.

På vägen hem från gymmet passade Ingrid på att köpa med sig några frön, som hon planterade hemma i trädgården.

Helt slut efter passet på gymmet och en hel jobbdag, stöp Ingrid lycklig i säng. 
Don hade verkligen imponerat på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar