lördag 12 november 2016

Mardrömmar och monster

Hela familjen sov fridfullt i det lilla huset...

Tills det började väsa under Alvins säng...
Alla barnen studsade upp ur sina sängar i ren panik.

- Mamma, mamma det är ett monster under min säng.
- Ja, jag kommer!! 
Huvudet bultade i Ingrids huvud. Hon var inte alls pigg och utvilad. Men vad gjorde man inte för sina barn.

- Men kom nu då mamma!
- Ja, jag måste vakna till lite.

Ingrid masade sig in till barnens rum för att bekämpa dom otäcka monstren.

Alvin kontrollerade att mamman hade fått bort alla monster.

- Är du säker på att alla monster är borta nu?
- Ja, jag är väldigt säker på det.

- Är du riktigt säker sa Alice oroligt.
- Ja, ni kan gå och lägga er igen nu.

- Det är ingen fara Alvin. Monstren är borta under din säng nu.
- Okej, tack mamma!
- Det finns inga monster under era sängar heller tjejer!
- Vad bra mamma.

Amalia och Alvin kom i konflikt lagom tills det var dags att krypa tillbaka i sängarna igen.
- Kan du flytta på dig Alvin.
- Ja, jag ska det! Sluta tjata.
- Men skynda dig nu då!
- Ja jag är på väg!!
- Sluta nu barn! Bara gå och lägg er nu.

Äntligen kom barnen i säng igen och kunde somna om.

 Efter att Ingrid och Jocke varit uppe och "räddat" barnen från monstren under sängarna, fick Ingrid lite feeling och kände för lite myspys. Den senaste tiden har båda haft fullt upp med att fostra barn och Jockes jobb har krävt mycket engagemang.

- Jag är så trött på alla dessa sk. monster under barnens sängar.
- Ja, jag med! 

- Ska vi?
- Vad menar du Ingrid?
 - Sängen...
- Du är lite busig du!! sa Joakim fnissande.

Det gick vilt till i sängen mellan Joakim och Ingrid.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar